זיהוי מקום פנוי בחניון

התנהלות נכונה וחכמה בחניון

 

חניונים הפזורים בכל רחבי הארץ מספקים מענה לרכבים רבים. חלקם צמודים לבתי מגורים, חלקם לבתי עסק ולמבנה תעשייה. ישנם חניונים פתוחים, מקורים וגם חניונים תת קרקעיים. ההתנהלות בחניון, ובייחוד כאשר מדובר בחניון גדול, עשויה להיות לא פשוטה עבור מחפשי מקומות חנייה, אולם לשמחתנו, ובזכות הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים, ישנן לא מעט דרכים המסייעות באיתור וגם זיהוי מקום פנוי בחניון.

 

שילוב של טכנולוגיות חדשניות

 

זיהוי מקומות חניה פנויים בחניונים אפשרי תודות למערכות חניה משוכללות וחכמות, שאותן ניתן לשלב בחניונים של היום. מערכות אלו מסוגלות לזהות חניות פנויות ותפוסות ולהתריע על כך באמצעות סימני תאורה ייעודיים. במערכות משולבות מספר מצלמות המזהות חניה אחת, שתיים או שלוש ומתריעות בהתאם. אדום מסמל חנייה תפוסה בעוד שירוק מסמל את זו הפנויה. תאורות נוספות מסמנות מיקום חניית נכים (לרוב כחול) ובעתיד מקום חניה המשלב טעינה של רכבים חשמליים. הטכנולוגיות המשולבות בכך מאפשרות לרכבים הנכנסים אל החניון לאתר בקלות, במהירות ובעיקר ביעילות חנייה פנויה ומבלי שיצטרכו לבזבז על כך זמן יקר.

 

ישנם סוגים שונים של מערכות לאיתור חניות פנויות אך הן כולם מבוססות על יכולת המערכת לזהות שרכב קיים (או לא) במקום חניה. כיום, הזיהוי נעשה באמצעות שתי שיטות עיקריות. הראשונה היא זיהוי פיסי של הרכב באופן באמצעות גלאי אולטרה-סוני או אלקטרומגנטי הממוקם מעל או מתחת לרכב. זיהוי זה הוא "כמותי" בלבד לא ספציפי. הגלאי יודע לדווח רק אם רכב קיים או לא קיים בנקודת החניה אך לא מסוגל לדווח באם מדבר ברכב מסוים. השיטה השנייה מבוססת על לוחית זיהוי. שיטה כוללת מערך מצלמות הנפרסת בחניון. כל מצלמה צופה על מספר מקומות חניה ובמקביל ולזהות שרכב ספציפי חנה במקום חניה ספציפי באמצעות לוחית הזיהוי של הרכב. מערכות אלו הן הרבה יותר מדויקות ומאפשרות לחונה לאתר את מיקום הרכב שלו בתום החניה באמצעות מערכת מסכי מגע בחניון הקרויות "find my car" או באפליקציות ייעודיות.  

 

מערכות זיהוי מקום פנוי בחניון עוזרות לנהל בחוכמה את עומסי החנייה, מתריעות בפני חניות שמורות, פנויות או תפוסות כאמור יכולות גם לזהות את מספרו ומיקומו של הרכב. ניתן באמצעותן להפיק דוחות חשובים המסייעים בתחזוקה כוללת וכן דוחות המפרטים את כמות השימוש בחניונים. אפשר לקבל גם מידע באשר לפרופיל השימוש באותו חניון בהתאם לשעות היום וכן לקבל נתונים בכל רגע נתון אודות החניון. הדבר קריטי עבור מנהלי חניונים, שבהם חונים מספר גדול מאד של רכבים.

 

אחראיים על פרויקט בנייה כלשהו, הכולל גם בנייה של חניון צמוד? מעוניינים לשלב פתרונות חכמים בחניון ותוהים במה לבחור? קבוצת האחים יעקובי, YSB היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. החברה מתמחה בפתרונות שונים הרלוונטיים לשלבי התכנון וההקמה של מבנים וחניונים ותשמח לעמוד לרשותכם. לסקירת תחומי פעילותה, לחצו ולקבלת פרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 03-9632010

03-9537111​

קבוצת אחים יעקובי

HE

דרושים